29.07.2025 17:30
Порядок внесення змін до актових записів цивільного стану

У випадках, коли в актових записах цивільного стану (записи про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть тощо) виявлено помилки, неточності або потребує оновлення інформації, законодавством України передбачено процедуру внесення змін, яка регулюється Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та припинення їхньої дії, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 №96/5 (далі - Правила).
Зміни до актових записів можуть бути здійснені виключно у визначеному порядку та на підставі поданої заяви.
Право на звернення має:
• особа, щодо якої складено актовий запис;
• один з батьків, опікун або піклувальник дитини;
• опікун особи, визнаної недієздатною;
• спадкоємці померлої особи;
• представники органу опіки та піклування, під час здійснення своїх повноважень стосовно особи, яка має право на подання заяви.
Місце звернення
Заява про внесення змін, передбачена Правилами, подається за місцем проживання заявника, або до відділу державної реєстрації актів цивільного стану (ДРАЦС), де зберігається первинний актовий запис.
Однак, в умовах дії воєнного стану, заяву дозволено подавати до будь-якого ДРАЦС, який знаходиться на території, підконтрольній українській владі. У разі перебування заявника за кордоном, заява подається до дипломатичного представництва або консульської установи України.
До заяви додаються такі документи:
• паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства заявника;
• свідоцтво про державну реєстрацію актів цивільного стану, у якому зазначено неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні.;
• інші документи, необхідні для підтвердження підстав внесення змін;
• у разі подання заяви громадянином України, який проживає за кордоном — паспорт для виїзду за кордон;
• документи, складені іноземною мовою, подаються разом із перекладом на українську мову, засвідченими в установленому порядку, які залишаються у справах відділу державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву
• документи, видані іноземними органами, мають бути легалізовані або апостильовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Якщо підставою для внесення змін є рішення суду, зміни вносяться на підставі електронного примірника судового рішення, отриманого внаслідок взаємодії між Єдиним державним реєстром судових рішень і Державним реєстром актів цивільного стану громадян.
Строки
Заява про внесення змін до актового запису розглядається у строк до 3 місяців з дати її подання.
Після розгляду поданих документів відділ ДРАЦС готує мотивований висновок щодо внесення змін до актового запису. У разі позитивного рішення відповідні зміни вносяться, а заявнику видається повторне свідоцтво з оновленими даними. Якщо у внесенні змін відмовлено, у висновку обов’язково зазначаються підстави відмови, а також інформація про можливість її оскарження у судовому порядку.
Поділитись
Дізнайтеся також
30/07/2025
Ветеран Pro
29/07/2025
Розширено грантову програму «Власна Справа»
Усі новини